Pane Gesserte, jaká úskalí provází rebranding holdingu?
Mezi hlavní výzvy patří vyřešení rozdílného brandingu německého holdingu a jeho mezinárodních dceřiných společností. V současné době má naše skupina více značek, to potřebujeme do budoucna změnit. Jsme potěšeni, že naši švýcarští a čeští kolegové se jako první přejmenovali na PohlCon.
V Německu letos slavíme 5. výročí PohlConu, přitom máme stále vysokou vnitřní identifikaci s našimi původními značkami. Velmi oceňuji vztah našich spolupracovníků k těmto značkám, zároveň však usilujeme o přenesení této loajality. Právě v tomto období pořádáme interní workshopy, abychom správně a přesvědčivě představili a vysvětlili naše nové hlavní zásady.
Co představuje značka PohlCon pro zákazníky?
Zákazníci hledají především řešení pro stavební projekty a technickou podporu. Přesně v tom jsou silné stránky naší společnosti. Jsme velká rodinná firma s certifikovanými produkty, což je pro naše zákazníky velmi atraktivní.
Ale stále jsme dost malí na to, abychom byli schopni vyhovět i při nestandardních zakázkách. Naši klienti takové služby pochopitelně oceňují, protože je v takové kombinaci na trhu není snadné najít. Dále vědí, že jejich zpětná vazba z realizace staveb je pro nás cenná a pro naše vývojáře je to impuls k dalším inovacím.
V čem je inspirativní fungování regionálních poboček?
Naše produkty vyrábíme hned v několika zemích, jmenovitě je to Německo, Polsko, Indie a USA. Ostatní regionální pobočky plní prozatím roli obchodního zastoupení, „předsunutého skladu“ a technické podpory. Každý trh – a to i v rámci Evropy – je skutečně trochu specifický, určitě z hlediska klientského a produktového portfolia, ale také z hlediska způsobu podnikání a obchodování.
S pracovníky poboček se často navštěvujeme; je to důležité pro vztahy i vnímání hodnot. V České republice nás zastupuje tým PohlCon pod vedením inženýra Michala Voplakala. V Praze jsou velmi progresivní a inspirují nás k novým projektům a usnadňují nám tím rozvoj nadnárodních projektů.
Jak chápe marketing holdingu svoji roli v rámci celosvětového byznysu?
Náš marketingový tým se sídlem v Berlíně má 9 zaměstnanců a hraje ústřední roli v našich globálních marketingových aktivitách. Je ale potřeba říci, že každý trh, na kterém působíme, má své specifické požadavky. Základní požadavky na firemní identitu a její prezentaci jsou definovány centrálou, avšak prováděny jsou prostřednictvím místních partnerů na každém konkrétním trhu.
Dříve se říkalo, že marketing je podpora prodeje. To už dávno neplatí. Marketing dnes podporuje všechny části společnosti, rád bych zmínil personalistiku a Employer Branding. Neustále hledáme zaměstnance do našich řad a potřebujeme PohlCon jako zaměstnavatele učinit ještě atraktivnějším. Rozvoj a profesionalizaci marketingu ve výrobních podnicích si vynutila nejen konkurence, ale i touha poskytovat zákazníkům kvalitní podporu.
U jakých produktů z portfolia PohlCon probíhá největší konkurenční boj?
Víte, máme některé unikáty; například kotevní kolejnice si už před 111 lety patentoval Anders Jordahl a bez tohoto užitečného prvku si dnešní stavebnictví nedovedeme představit. (Poznámka: Jordahl je součástí PohlConu od roku 1977).
Přesto by se dalo říci, že konkurenční boj se vede úplně na všech frontách a je to dobře pro zákazníky i pro nás. Udržuje nás to ve střehu. V Čechách vnímáme největší zájem o produkty řešící odhlučnění, produkty pro realizaci „bílé vany“ a balkonové isonosníky. Nejvíce jsme v poslední době investovali do vývoje a výroby produktu JAI, což je odhlučnění výtahů nahrazující dvojitou šachtu, a do papírového bednění Rapidobat.
Je pro Vás stále atraktivní výstavnictví?
Období covidu si vybralo daň od nás všech. Během těchto mnoha náročných měsíců bylo těžké spolehlivě naplánovat a realizovat výstavy. Lidé ale mají potřebu sociální interakce, mají potřebu dotýkat se produktů a mluvit o svých nápadech a starostech v inspirativním prostředí výstav.
Jen v Německu se letos účastníme několika výstav a veletrhů. Největší organizační výzvou a nejvýznamnější akcí v dosahu České republiky je mnichovská výstava BAU, která se uskuteční v lednu 2025. Upřímně a rád bych na setkání s námi pozval čtenáře i celou českou odbornou veřejnost.
Česká republika a Polsko jsou nejbližšími sousedy výrobních závodů PohlConu, je to příslib rychlejší dodávky?
Kvalitní logistika je v dnešní době nezbytná pro výrobu a podnikání obecně, protože rčení „čas jsou peníze“ platí více než kdy jindy. Tlak na rychlé dokončení stavby je enormní, protože přípravné fáze projektů jsou málokdy kratší, než se plánovalo. Proto pracujeme na spolehlivé logistické síti, která pokrývá všechny naše trhy. A stavba musí „běžet“ bez přestávek. K čemu je nejlepší produkt, když není „po ruce“?
Praha má vlastní sklad s produkty s nejrychlejší obrátkou, velké objednávky jsou ale expedovány z výrobního závodu přímo na stavbu. Máme opravdu radost z krásných projektů, na kterých PohlCon v Čechách participuje. Developerům, stavebním firmám i projektantům za to partnerství velmi děkuji.